Pages Of My Blog

11 juni 2014

Two vintage cards

It's time for some more cards today! For my post on the Inkido blog I made two cards in vintage style with some of their fabulous papers.
First up is a card that was inspired by their beautiful June challenge mood board.

Het is weer tijd voor twee kaartjes! Dit maal twee vintage kaarten die ik heb gemaakt voor het Inkido blog.
Als eerste een kaart die was geïnspireerd door het juni mood board van Inkido.
I was mainly inspired by the vintage colours in this mood board. The mood board also inspired me to use the 'Butterfly Borders' sheet on my card, because it looks like an old book page.

Ik liet me vooral inspireren door de vintage kleuren in het mood board. Ook inspireerde het me om het "Butterfly Borders" vel te gebruiken, omdat het net een pagina uit een oud boek lijkt.


Inkido supplies:
Beautiful Memories - Butterfly Borders
Beautiful Memories - Beige Anemon
Beauiful Memories - Blue Butterflies
Springtime - Children


On this card I framed one of the beautiful images from the "Springtime - Children" paper with a chipboard frame. I used some lovely cut out butterflies from the "Butterfly Borders" paper to further embellish my card.

Op deze kaart heb ik één van de mooie plaatjes van het vel "Springtime - Children" ingelijst met een chipobard frame. Ik heb een aantal uitgeknipte vlinders van het vel "Butterfly Borders"over de kaart verspreid. 


My second card is (once again) a very pink card. Just because I simply couldn't resist using my favourite colour!

Mijn tweede kaart is (alweer) een heel roze kaartje. Ik kon het gewoon niet laten om weer eens met mijn favoriete kleur aan de slag te gaan.


Inkido supplies:
Beautiful Memories - Pink Babies
Beautiful Memories - Pink Butterflies
Beautiful Memories - Pink Memories
Spring Time - Sweetheart

On this card I also framed a cute image that was cut out from the "Sweetheart" paper. Again I used some lovely butterflies to adorn my card. I never tire of the beautiful butterfly patterns on Inkido's papers and just can't stop using them!

Op mijn kaart heb ik ook een mooi plaatje uit het "Sweetheart" papier uitgeknipt en ingelijst. Wederom heb ik een aantal vlinders uitgeknipt om mijn kaart verder te versieren. Van de mooie vlinderpatronen op het Inkido papier kan ik geen genoeg krijgen!


That was it for today. Have a great day!

Dat was het weer voor vandaag. Een hele fijne dag!

12 opmerkingen:

  1. Oh these cards are so beautiful, very vintage elegance!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my gosh, Romy! I am in love with these cards! Absolutely gorgeous! I'm not familiar with Inkido papers, but I can see here that they are very beautiful. Love the sweet images used and those tiny cherubs also.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. These are just gorgeous!! I am IN LOVE with the cherubs!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaartjes, mooie vintagesfeer en niet too much. Soms vind ik dit soort kaartjes erg vol, maar hier helemaal mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kaartjes!! Wat ben je hier toch goed in! Ik vind die roze kleur ook zoooo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So beautiful and elegant as always Romy - love them both. Thanks so much for the encouraging comment on my Kaisercraft post. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaartjes Romy! Heel verschillend in kleur maar beide zijn ze echt geweldig mooi! Liefs,
    http://littlecreass.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beide kaarten zijn heel mooi geworden.
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaartjes Romy, wat een heerlijk romantisch vintage sfeertje heb je neergezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. your work is always so beautiful, dreamy and perfect, love it all x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Chiming in with the other ladies - everything you create has that beautiful dreamy Romy touch to it. These two cards are no exception! xoxoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make my day! Thank you!